W biznesie liczą się podstawy

Jako młody biznesmen z ponad 7 letnim stażem, często obserwuje na przykładach innych, ale też i swoim jeden z podstawowych błędów ludzi biznesu, którzy chcą być trendy – nie chcą ominąć żadnych nowości, „przespać” okazji, co jest zrozumiałem i istotne, jednak bardzo często dzieje się to kosztem czegoś innego…

 

W biznesie liczą się podstawy!

Nie zapominaj o tych słowach i nigdy nie zapominaj o swoich podstawach, o fundamentach swojego biznesu, o najważniejszych i sprawdzonych źródłach klientów, podstawowych strategiach marketingu, itd.

 

Przykład z życia wzięty

Jedna z wielu biznesowych konferencji na jakich byłem, temat nowe trendy w marketingu, najczęściej pojawiający się temat na tej konferencji to sklepy na facebooku , ktoś z Was to pamięta? Nawet osoby z branży e-commerce już o tym nie pamiętają, a w 2010 roku było o tym bardzo głośno w branży, wiele firm poświęciło na ten temat dużo energii, czasu i pieniędzy, jednocześnie odstawiając sprawdzone podstawowe sposoby marketingu.

W swojej firmie kilkukrotnie próbowałem gwałtownie wprowadzać rewolucje pod wpływem trendów, chęci bycia rewolucjonistą czy też zwiększenia zysków, jednak takie rewolucje się nie sprawdzały.

 

Nigdy nie zapominaj o swoich podstawach

  • podstawowe narzędzia marketingu
  • podstawowe strategie reklamy
  • podstawowe sposoby komunikacji
  • podstawowe elementy przewagi konkurencyjnej

 

Jednocześnie pamiętaj, że wszystko się zmienia, to co teraz jest fundamentem, za rok może już takie nie być, jednak nie warto z dnia na dzień zapominać o sprawdzonych, znanych, wdrożonych już systemach, strategiach, itp. bo możemy przez to wiele stracić.

 

Sprawdzona technika

Ze sprawdzonej techniki i bezpiecznej strategi, poświęcaj 70-80% na podstawy i sprawdzone strategie i 20-30% na innowacje. Próbuj, testuj, kombinuj, nie porzucaj podstawowych narzędzi, strategi. Nie popełniaj błędu, wdrażania nowości, o której wszyscy mówią, że „to jest przyszłość, „niedługo tylko X się będzie liczyć”, obserwuj swój rynek, nowości i stopniowo je wdrażaj, testując czy sprawdzają się w Twoim biznesie.

 

Zapraszam do komentowania i dzielenia się doświadczeniami.

Leave a Reply